ПАМ’ЯТКА для мешканців Кіндрашівської сільської ради, що користуються комунальними послугами з централізованого водопостачання
ПАМ’ЯТКА
для мешканців Кіндрашівської сільської ради, що користуються
комунальними послугами з централізованого водопостачання
Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VIII (надалі Закон) регулює відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг.
В цьому Законі визначено, що виконавець комунальної послуги - суб’єкт господарювання, що надає комунальну послугу споживачу відповідно до умов договору, в нашому випадку це є Комунальне підприємство «Грушівське сільське комунальне господарство» Кіндрашівської сільської ради, а індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об’єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги (ст.1).
До переліку комунальних послуг входять послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами (ст.5).
До повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону, затвердження норм споживання комунальних послуг, інформування населення відповідно до законодавства про стан виконання місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства (ст.4).
Законом передбачені наступні права і обов’язки споживачів:
- споживач має право: одержувати своєчасно та належної якості комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів; без додаткової оплати одержувати від виконавця комунальних послуг інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання; на усунення протягом строку, встановленого договорами про надання комунальних послуг або законодавством, виявлених недоліків у наданні послуг; на неоплату вартості комунальних послуг у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг; на перевірку кількості та якості комунальних послуг у встановленому законодавством порядку; без додаткової оплати отримувати інформацію про проведені управителем, виконавцем комунальної послуги нарахування плати за комунальні послуги та отримані від споживача платежі; розірвати договір про надання комунальної послуги, попередивши про це виконавця відповідної комунальної послуги не менш як за два місяці до дати розірвання договору, за умови допуску виконавця для здійснення технічного припинення надання відповідної послуги;
- індивідуальний споживач зобов’язаний: укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом; своєчасно вживати заходів до усунення виявлених неполадок, пов’язаних з отриманням житлово-комунальних послуг, що виникли з його вини; забезпечувати цілісність обладнання приладів (вузлів) обліку комунальних послуг відповідно до умов договору та не втручатися в їхню роботу; власним коштом проводити ремонт та заміну технічних приладів і пристроїв, обладнання, іншого спільного майна, пошкодженого з його вини, яка доведена в установленому законом порядку; оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами; дотримуватися правил безпеки, санітарних норм; допускати у своє житло (інший об’єкт нерухомого майна) управителя, виконавців комунальних послуг або їхніх представників у порядку, визначеному законом і договорами про надання відповідних житлово-комунальних послуг, для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань приладів та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги; забезпечити своєчасну підготовку об’єктів, що перебувають у його власності, до експлуатації в осінньо-зимовий період; у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договорами про надання житлово-комунальних послуг; інформувати управителя, виконавців комунальних послуг про зміну власника житла (іншого об’єкта нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача, у випадках та порядку, передбачених договором; надавати виконавцю комунальних послуг або іншій особі, що здійснює розподіл обсягів спожитих послуг, показання наявних приладів - вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в порядку та строки, визначені договором (ст.7).
Щодо порядку оплати житлово-комунальних послуг. Споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору (ст.9).
Законом передбачено відповідальність за неналежне виконання договору. У разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.
Виконавець комунальної послуги має право обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги її споживачу у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця. Таке попередження надсилається споживачу не раніше наступного робочого дня після спливу граничного строку оплати комунальної послуги, визначеного законодавством та/або договором про надання відповідної комунальної послуги.
Постачання комунальної послуги відновлюється в повному обсязі протягом наступного дня з дати повного погашення заборгованості за фактично спожиті послуги чи з дати укладення угоди про реструктуризацію заборгованості (ст. 26).
Порядок доступу до житла, іншого об’єкта нерухомого майна споживача
Споживач зобов’язаний забезпечити представникам виконавця комунальної послуги доступ до свого житла, іншого об’єкта нерухомого майна для: ліквідації та відвернення аварій, пов’язаних із наданням відповідної комунальної послуги, - цілодобово; встановлення або заміни технічного обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів, зняття контрольних показань вузлів обліку - згідно з умовами договору про надання відповідної комунальної послуги.
Відмова споживача надати доступ виконавцю комунальної послуги до належних споживачу приміщень у випадках, передбачених Законом, є підставою для припинення надання споживачеві відповідної комунальної послуги. Після надання споживачем такого доступу надання послуги відновлюється (ст. 29).
Шановні мешканці територіальної громади, КП «Грушівське сільське комунальне господарство» взяло на себе зобов’язання по своєчасному, якісному та в повному обсязі наданню послуг з централізованого водопостачання населених пунктів громади. Ваша відповідальність – не порушувати вимоги Закону щодо виконання правил експлуатації інженерного обладнання водопровідних мереж, вузлів обліку та своєчасної оплати отриманих послуг. Не допускайте обмеження (припинення) надання Вам послуг з водопостачання.
Сплачуйте вчасно – будете з водою.
Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою території Кіндрашівської сільської ради
2024